پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226453
افزايش سرانه مصرف شير با بسته حمايتي دولت /خريد حمايتي شير خام به مرز 80 هزارتن رسيد
تاریخ انتشار : 1395/07/05 10:00:08
نمایش : 1064
مدير عامل سازمان مرکزي تعاون روستايي گفت:بسته حمايتي دولت براي خريد توافقي شيرخام افزايش سرانه مصرف را محقق مي سازد.
حسين صفايي مدير عامل سازمان مرکزي تعاون روستايي در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزي گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص طرح خريد توافقي شيرخام از دامداران اظهار داشت: از ابتداي فروردين ماه خريد توافقي شير خام از استان اصفهان آغاز شد و پس از آن اين طرح در 9 استان اصلي توليد شيرخام  در خرداد ماه کليد خورد. 
 
وي با بيان اينکه روزانه دامنه خريد توافقي شير خام از دامداران بين600 الي هزار تن متغير است، گفت: در سه هفته اخير برخي دامداران در فروش شير خام به دولت  تمايل نشان نمي دهند که بيانگر آن است در اکثر نقاط قيمت ها در سطح مناسبي قرار گرفته است.
 
صفايي به  نرخ خريد شير خام از دامداران اشاره کردوگفت: متوسط نرخ خريد هر کيلو شير خام بسته به کيفيت هزار و 250 الي هزار و 300 تومان است. 
 
مدير عامل مرکزي سازمان تعاون روستايي در ادامه يادآور شد: سازمان تعاون روستايي به دنبال آن است که نرخ مصوب هزار و 440 تومان براي هر کيلو شير خام با بار ميکروبي کمتر از هزار و چربي 3.2 درصد تحقق يابد.
 
وي تصريح کرد: پيش بيني مي شود  که با بسته هاي حمايتي دولت اعم از خريد توافقي شيرخام توسط سازمان تعاون روستايي، توزيع رايگان شير مدارس، پرداخت مشوق هاي صادراتي و توزيع يک کيلو پنير در سبد خانوار اقشار آسيب پذير اجراي خريد شيرخام به نرخ مصوب و افزايش سرانه مصرف تحقق يابد.
 
 35 درصد مطالبات دامداران پرداخت شد
 
همچنين عليرضا عزيزاللهي مدير عامل اتحاديه دامداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزي گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: از ابتداي طرح خريد توافقي شيرخام از دامداران تا کنون 80 هزارتن شيرخام با ارزش ريالي بالغ بر 100 ميليارد تومان از دامداران خريداري شده است.
 
وي بيان کرد: اگرچه با اجراي اين طرح نرخ خريد شير خام که روند کاهشي به خود گرفته به روال عادي بازگشت اما تاخير در پرداخت مطالبات دلسردي دامداران و امتناع از عرضه شير خام به دولت را به همراه دارد.
 
مدير عامل اتحاديه دامداران تصريح کرد: ادامه اجراي طرح خريد توافقي شيرخام، تشکيل صندوق زنجيره لبنيات، پرداخت مشوق صادراتي تاثير بسزايي در بهبود شرايط دامداران و جلوگيري از کاهش نرخ شير خام به همراه دارد.

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html